Observatiile AOPA Romania referitoare la modificarea Codului Aerian

Observatiile AOPA Romania referitoare la modificarea Codului Aerian

 Pe data de 5.05. AOPA Romania a depus urmatoarele observatii la proiectul de Cod Aerian. Redam integral textul depus:

Către: Domnul Mihail Ionescu
            Director Directie
 
 

Stimate Domnule Director,

 

Prin prezenta “AOPA România” - Asociația Piloților și Proprietarilor de Aeronave, înregistrată cu numărul 19218/299/2006 în Registrul Asociațiilor și Fundațiilor Sector 1, CIF 19006438/2006, cu sediul în Intr. Grigore Alexandrescu nr. 10, 010628 București, având contul RO36 RNCB 0086 1259 6392 0001 deschis la BCR Grivița, tel/fax 021/22.22.55.4, email info@aopa.ro, afiliată din anul 2006 la IAOPA (International Council of Aircraft Owners and Pilot Associations),

în calitate de partener de dialog la discuţiile privitoare la modificarea codului aerian vă face cunoscut punctul de vedere referitoare la urmatoarele articole:

 
 
A.   Cap. II, Art 5.

Completarea cu urmatorul paragraf

 (2) Prin excepție de la prevederile alin. (1), Ministerul Transporturilor asigură prin delegare de competenţă către Aeroclubul României, instituție publică care funcţionează în subordinea Ministerului Transporturilor, exercitarea următoarelor atribuţii: elaborarea reglementărilor specifice domeniului aeronavelor ultraușoare motorizate si a planoarelor ultrausoare, înmatricularea/identificarea aeronavelor ultraușoare motorizate si a planoarelor ultrausoare, certificarea aeronavelor ultraușoare motorizate si a planoarelor ultrausoare și a personalului aeronautic care le deservește, supravegherea menținerii condițiilor asociate certificatelor emise. Aeroclubul României îşi poate exercita atribuţiile direct sau prin intermediul unor entităţi calificate - persoane fizice sau juridice, autorizate conform reglementărilor aplicabile.
 
 
B.   Cap. III, Sect. II, art 11. Litera (11)
Propunem textul
 

(11) Prin excepție de la prevederile alin. (1), zborurile cu aeronave civile fără pilot la bord cu masa maximă la decolare mai mică de 25 de kilograme nu necesită autorizație daca evoluează până la o înalţime de maxim 100m şi la o distanţă de maxim 500 m de pilotul aflat la sol controlate prin observare vizuală directa neasistată. Operarea acestor aparate este permisa în perimetrul aerodromurilor numai pe baza unui protocol incheiat între operatorul aeronavei şi administratorul aerodromului.

 

C.   Cap. III, Secţ II, art 11. Litera 3

Va multumim ca ati incorporat in textul Codului propunerea AOPA Romnia.

 

D.   Cap. III, Sect III, art 13 litera (3’).

Insistăm şi în formă scrisă şi vom continua să susţinem şi în cadrul şedinţelor de discuţii pentru introducerea scutirii de taxe de navigaţie aeriana terminală pentru:

- zborurile VFR efectuate cu aeronave civile cu masa maximă autorizată la decolare mai mică de 2.000 kg si a

- avioanelor civile cu masa maximă autorizată la decolare mai mică de 5.700 kg atunci când execută zboruri şcoală.

 

Din toate punctele de vedere această măsură este benefică pentru dezvoltarea aviaţiei generale in Romania. Împovărarea cu taxe aplicate aviaţiei generale nu are decât efecte adverse.

 

În așteptarea răspunsului Dumneavoastră favorabil,

 
Cu deosebita stimă,
Andrei Zincenco                                                                                             București

 

Vicepreședinte AOPA România                                                                    2015.05.05

Lasa un comentariu

3 + 9 =