https://www.high-endrolex.com/32 AOPA Romania - Adunarea Generala RATCA (Romanian Air Traffic Controllers Association), Iasi, 5-7 Octombrie 2016

Adunarea Generala RATCA (Romanian Air Traffic Controllers Association), Iasi, 5-7 Octombrie 2016

Adunarea Generala RATCA (Romanian Air Traffic Controllers Association), Iasi, 5-7 Octombrie 2016

În perioada 5-7 octombrie, la Iaşi, a avut loc Adunarea Generala RATCA (Romanian Air Traffic Controllers Association). În spiritul parteneriatului dintre cele două asociaţii, AOPA România a fost prezentă, prin Dl Vlad Codreanu, Vicepreşedinte.
Alături de AOPA România, la lucrări au mai fost invitaţi şi reprezentanţi ai TAROM, BlueAir, WizzAir, Aeroclubul României.
Pe parcursul celor 3 zile de lucrări au fost abordate teme de interes imediat sau de perspectivă, atât pentru fiecare asociaţie în parte cât şi pentru Comunitatea Piloţi – Controlori de trafic în ansamblu.
La propunerea AOPA România  va continua seria de seminarii si evenimente comune, AOPA – RATCA, propunere primită desosebit de bine de către controlorii de trafic aerian prezenţi.
S-au scos în evidenţă rezultatele cuantificabile ale seminariilor deja desfăşurate – reducerea radicală a cazurilor de infringment de spaţiu aerian (de la cca 60 la circa 20), îmbunătăţirea semnificativă a corectitudinii planurilor de zbor depuse, precum şi îmbunătăţirea clară a convorbirilor radio între piloţi şi controlori, toate acestea fiind urmarea directă a acţiunilor desfăşurate în comun.
În cursul discuţiilor pe teme operaţionale, a apărut ca problemă depunerea planurilor de zbor cu durată de la răsarit la apus, fară ca zborul să se desfăşoare strict între aceste intervale. Această incertitudine are repercursiuni asupra unor eventuale proceduri de alertă şi salvare. AOPA România a lansat ideea unei proceduri care să permită depunerea unui plan de zbor care să rămână în standby până la momentul efectiv al decolării, înainte de aceasta pilotul comunicând telefonic activarea planului. Propunerea a fost primită cu interes de către controlori, urmând a se discuta modalitatea de aplicare.
Au mai fost abordate subiecte de interes general pentru piloţi, cum ar fi noile SID / STARuri pentru noul TMA NAPOC, stadiul de implementare al proiectului EGNOS (European Geostationary Navigation Overlay Service), stadiul de elaborare pentru noile proceduri RNAV GNSS, precum şi aspecte referitoare la reconfigurarea spaţiului aerian în FIR Bucureşti.
Un subiect de mare interes pentru comunitatea de aviaţie din România a fost prezentarea succintă a stadiului în care se află elaborarea noi hărţi VFR a României. În momentul de faţă este stabilit formatul – vor fi patru trapeze. În cursul lunii decembrie se va stabili si hărtia care va fi utilizată, astfel încât există şanse mari ca în 2017 sa avem harta în cockpituri. 
Am lăsat la sfârşit principala temă abordată, care a fost lansarea TMA NAPOC, preconizată pentru data de 10.11.2016.
Ca noutăţi, va apărea segmentarea TMA NAPOC, modificarea zonelor de restricţie militară, apariţia unui număr semnificativ de puncte de raport VFR, apariţia unui număr semnificativ de rute VFR ce vor putea fi utilizate flexibil, funcţie de necesităţile de zbor, aceste puncte având atribute Free Route.
Spaţiul TMA NAPOC este definit ca spaţiu de clasă C, astfel încât sunt permise zborurile VFR si IFR, toate zborurile fiind supuse autorizării ATC, iar comunicaţiile aer – sol sunt obligatorii şi continue. APP Bucureşti va asigura serviciul de control, informare şi alarmare şi pentru TMA NAPOC.
Modificări importante au apărut şi în ceea ce priveste structura de rute LOWER, precum şi în fluxurile de trafic de aterizare şi decolare din cadrul zonei geografice acoperite de TMA NAPOC.
Cu simplu titlu de prezentare, fără aplicare operaţională până la momentul publicării în AIP România, ataşăm câteva exemplificări a ceea ce va fi TMA NAPOC.


Datorită complexităţii, precum şi caracterului de noutate – atât pentru piloţi cât şi pentru controlori, la propunerea AOPA România se vor organiza o serie de seminarii cu scopul diseminării in mediul de aviaţie a noutăţilor pe care operarea în TMA NAPOC le aduce. Programul şi locul în care e vor desfăşura aceste evenimente va fi comunicat în timp util, pe canalele deja consacrate ale AOPA Romania si RATCA.
Mulţumim RATCA pentru invitaţie şi reasigurăm membrii ei de sprijinul şi colaborarea noastră pe mai departe, pe aceleaşi coordonate de succes şi eficienţă ca şi până acum.
 

Lasa un comentariu

1 + 2 =

https://www.high-endrolex.com/32 https://www.high-endrolex.com/32