Concluziile Seminarului 'Zborul VFR in FIR Bucuresti' (inclusiv filmarea evenimentului)

Concluziile Seminarului 'Zborul VFR in FIR Bucuresti' (inclusiv filmarea evenimentului)

In data de 16.02 a avut loc seminarul interactiv “Zborul VFR in FIR Bucuresti” in organizarea AOPA Romania in parteneriat cu RATCA – Asociatia Profesionala a Controlorilor de Trafic din Romania. Evenimentul face parte din suita de actiuni AOPA Romania "Educatie, nu legislatie".

Seminarul s-a desfasurat cu sprijinul Muzeului Aviatiei care a pus la dispozitie sala “Aurel Vlaicu”. Multumirile nostre pe aceasta cale domnului Comandor (av) Adrian Ilie pentru ajutorul constant oferit AOPA Romania.

Salutam prezenta Aeroclubului Romaniei prin domnul director George Rotaru precum si a unor reprezentanti ai Autoritatii Aeronautice Civile Romane carora le multumim pentru participare.

Seminarul in cifre:

  120 de minute pline de informatii;

⁃    29 de membri AOPA Romania;

    27 de membri RATCA;

    28 de invitati piloti si proprietari de aeronave;

      3 reprezentanti din partea partenerilor comerciali AOPA Romania cu doua standuri;

      2 persoane din secretariatul AOPA Romania;

   60 de formulare de feedback completate .

 

Agenda evenimentului a fost:

 Prezentarea activitate AOPA Romania de la infiintare in iunie 2006 pana astazi;

 Prezentarea RATCA;

 Prezentare tehnica RATCA despre spatiul aerian si zborul VFR;

 Discutii constructive ( si animate) intre piloti si controlori.

 

Subiectele atinse in timpul discutiilor au fost:

 Interactiunea dintre piloti si  serviciul FIC (Bucuresti Informare);

 Situatii aparute in practica de zbor, in mod special cererea FIC de a zbura mult mai jos pe sub TMA Bucuresti;

 Zonele de restrictie (LRR), cele periculoase (LRD) si zonele de interdictie (LRP), situatii intalnite in zbor;

 Zborul fara utilizarea transponderului, fara legatura radio, situatii intalnite in zbor si posibilele consecinte;

 Obligativitatea inchiderii planului de zbor – aspecte practice.

 

Concluzile seminarului sunt:

 Ambele Asociatii au ca scop fundamental cresterea sigurantei zborului;

 In urma succesului seminarului cele doua Asociatii au convenit sa dezvolte aceste seminarii interactive, pe subiecte practice de interes comun, cu regularitate.

 Referitor la inchiderea obligatorie a planului de zbor, se accepta ca fiind practica inchiderea din aer cu pista la vedere dar nu este recomandabil (exista posibilitatea producerii unui accident la aterizare care nu mai beneficiaza de serviciile de alertare si interventie).

Metoda corecta de inchidere a planului de zbor este apelul telefonic la numarul de telefon

FIC BUCURESTI— 0212083154

 In mod fizic singura frecventa publica si publicata in AIP, 129,4 MHz nu ofera acoperire nationala din motive geografice. Sunt operationale in faza finala de testare urmatoarele frecvente secundare utilizabile in urmatoarele regiuni:

W— 136,575

E — 136,675

NW — 136,225

 

NE — 123,225

 
 

 

 

Harta “Teoretica” a acoperiri FIC Bucuresti , iar frecventele de mai sus cat si cele afisate in aceasta harta sunt pur teoretice si inca in TESTE!!!!!!.

 

Harta la dimensiune mai mare se poate descarca de aici

 FIC Bucuresti (Bucuresti informare 129,4Mhz) asigura DOAR serviciul de informare aeriana. In mod practic pilotii NU trebuie sa solicite aprobari de schimbare de frecventa, de cap si de esalonare atat timp cat zboara in spatiul de clasa G. De asemenea FIC Bucuresti nu dispune de mijloace tehnice care sa permita vectorizarea in vedere evitarii coliziunilor aeriene in spatiul de clasa G.

 Reprezentantii FIC Bucuresti au explicat de ce sunt situatii cand roaga pilotii VFR sa zboare cu 1000 picioare mai jos decat limita inferioara a TMA Bucuresti si anume pentru asigurarea unei separatii suficiente fata de aeronave care zboara IFR in vecinatatea altitudinii minime a TMA Bucuresti. Asupra acestui subiect vom reveni in seminariile urmatoare pentru a gasi o solutie optima si pentru pilotii VFR.

 Transponderul este o inventie utila si se recomanda folosirea lui in modul C chiar daca se zboara in spatiul G unde nu este obligatorie utilizarea, acest lucru ajutand controlorii sa aiba o mai buna imagine asupra ocuparii spatiului aerian mai ales in zonele in care spatiul controlat este mai aproape de sol.

 Este obligatorie obtinerea autorizarii unitatii ATS corespunzatoare pentru intrarea in spatiul aerian controlat;

 Nerespectarea autorizarii in spatiul aerian controlat poate duce la declansarea unor actiuni de tip “RENEGADE”;

 Depunerea unui plan de zbor faciliteaza furnizarea serviciilor de informare, alarmare, căutare şi salvare;

 

 

 

Tema si data la care se va desfasura urmatorul seminar vor fi anuntate in curand

Multumim tuturor participantilor si partenerilor prezenti la seminar si va asteptam la urmatoarele evenimente AOPA Romania.

Nu uitati: Educatie, nu legislatie.

.

Comentarii

  • Tanase Dumitru
    28.02.2015

    Felicitari organizatorilor.Dupa parerea mea este cel mai bun lucru care se poate intampla legat de "aviatiea ultrausoara"in Romania.Se intampla lucruri concrete,bune pentru noi toti cei ce avem ca pasiune zborul si vrem ca in viitor zborul sa ramana liber,asta nu inseamna fara reguli si acestea evident respectate de noi toti.Libertatea de a zbura trebuie protejata de legi aberante,de oameni ce nu au legatura cu acest domeniu si de rau voitori ce vor sa faca bani de pe urma zuratorilor.In acest sens declar public ca cealalta pseudoasociatie A.O.P.A. sa dispara,nu este nevoie in Romania de o astfel de organizatie.Indemn pe acesta cale pe toti pasionatii de zbor,pe toti proprietarii de aeronave si aerodromuri sa faca un mic efort de a devenii mebrii acestei asociatii,numai asa putem fi puternici,bine organizati si nu in ultimul rand vocali atunci cand interesele noastre legitime sunt in pericol.Felicitari inca odata organizatorilor si dati-mi voie la o sugestie:urmatorul seminar poate fi organizat si in alta parte decat Bucuresti.Din partea mea aveti tot sprijinul.

Lasa un comentariu

2 + 10 =